سالن زیبایی

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

سالن زیبایی

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

در این وبلاگ به جدیدترین روش ها و ابزارها در سالن های زیبایی زنان می پردازیم.با تشکر شیما

اکستنشن مو چیست؟اکستشن مو با لیزر یا رینگ؟

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷ ق.ظ

اکستشن مو یا همان اضافه کردن مو چیست؟

خیلی عامیانه بخواهیم اکستنشن را تعریف کنیم، افزایش طول و حجم مو را اصطلاحا  اکستنشن مو می گویند.

اکستنشن مو بیش از 35 سال است که وجود دارد،اما حدود 7 سال می باشد که دیگه خیلی بیشتر همگانی شده و همه به عنوان یک روش خوب برای افزایش حجم مو و پرپشت کردن موهای نازک خود انتخاب می کنند.

شاید شما هم از آن دسته از خانم‌هایی باشید که موهای کم‌پشتی دارند و یا موهای خود را کوتاه کرد‌ه‌اند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی پشیمان شده‌اند. در این مواقع، تنها راه داشتن موهای پرپشت، بلند و زیبا، اضافه‌کردن مو به موهای طبیعی و یا همان اکستنشن مو است.

مو استفاده شده در اکستشن مو به دو صورت موی طبیعی انسان،موی مصنوعی تقسیم می شود که در ادامه در موردش صحبت می کنیم.

اکستنشن مو با استفاده از موی طبیعی
موی طبیعی گرانتر هستند اما با این حال متقاضی بیشتری دارد،چون پس از استفاده از آنها متوجه خواهید شد پول بیشتر بدی آش بهتری دستگیرت میشه،موی زیباتر و بهتری استفاده شده که هر کس تیک رضایت رو میزنه.
موی طبیعی را می توان همانند موی خودتان رنگ،هایلات و یا هر بلایی دیگه خواستید سرش بیارید.موی طبیعی استفاده شده اگر جنس خوب و مناسبس داشته باشد وقتی که با موهای خودتان مخلوط بشود به هیچ عنوان قابل تشخیص نمی باشد.

اکستشن مو با استفاده از موی مصنوعی
این جنس مو همانطور که از نامش مشخص می باشد،مصنوعی می باشد یعنی از پلاستیک می باشد که اصلا پیشنهاد نمیشه اما خوب می تواند به عنوان یک گزینه مطرح باشد.

اکستنشن مو می تواند موها را پرتر و سالم تر نشان دهد و حتی برای بعضی افراد دچار ریزش مو و افراد دارای موی نازک یک جایگزین محسوب می شود.


روش های اکستنشن مو

اکستنشن مو به صورت اکستنشن مو با رینگ،اکستنشن مو با لیزر،اکستنشن مو با چسب یا کراتین انجام می گیرد.

اکستنشن مو با رینگ
یک دسته مو با تقسیم بندی صحیح از سر جدا می کنیم و یک رینگ شیرداری را داخل آن می کنیم توسط غلاب و شاخه موی اکستنشن را داخل رینگ کرده و کمی موی اکستنشین و رینگ واشرداری را از ریشه مو در می آوریم و متوسط انبر و رینگ واشرداری به روی موی سر و اکستنشن فشار می دهیم.

اکستنشن مو با رینگ چه معایبی می تواند داشته باشد
رینگ استفاده شده ممکن است در بعضی از افراد حساسیت ایجاد کند،استفاده از رینگ های متعدد ممکن است احساس سنگینی بر روی سر خود کنید،در موهای نازک و حجم کم ممکن است باعث گره خوردن در موها بشود،مسلما رینگ ظرافت کافی را ندارد و براحتی قابل مشاهده است،البته اگر کار بلد باشه همچین راحت قایل مشاهده هم نیست.

اکستنشن مو با چسب یا کراتین
چسب استفاده شده کاملا بی ضرر بوده و هیچ گونه آسیبی به مو وارد نمی شود و کاملا طبیعی دیده می شود.برای قسمت های جلوی سر و موهای کم پشت بسیار مناسب می باشد.

خانم هایی که بسیار حساس هستند و دوست دارند که در زمان بستن موهای و شنیون کردن جای نصب دیده نشود می توانند از نصب ظریف چسب کراتین استفاده کنند.

اکستنشن مو با لیز

قبلا از دستگاه های معمولی برای اتصال چسب کراتین به موی انسان استفاده می شد ولی امروز از لیزری استفاده می شود فرق لیزر با دستگاهی معمولی در این است که دستگاه های لیزر حرارت کنترل می کنند و نسبت به موی انتخاب شده درجه حرارت دستگاه را تنظیم می کنند که باعث ایجاد کمترین آسیب به مو می شود.

فیلم آموزش اکستنشن مو با لیزر


نکات مراقب از اکستنشن مو

بعد از انجام دادن اکستنشن مو باید یکسری نکات را رعایت کنید برای مراقبت بهتر ،در ادامه توضیح داده می شود.

حتما قبل از اکستنشن موهای خود را بشورید

نکته 1-بعد از اکستنشن مو تا 5روز حمام نروید
بهتر است موهای خود را در 5 روز اول بعد از نصب اکستنشن شست‌وشو ندهید تا چسب‌ها سرجای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند. ممکن است اوایل هنگام خواب در قسمت‌هایی که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید. این حس بعد از 4 تا 5 روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد. توصیه می‌شود قبل از خواب، موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید یا اینکه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید.

نکته2-بعد از اکستنشن مو موهای خود را تمیز نگه دارید
ریزش مو هنگام شانه‌کردن و دوش گرفتن کاملا طبیعی است. اینها همان تارهایی هستند که به اکستنشن وصل نشده‌اند. فراموش نکنید هر فرد به‌طور طبیعی در روز صد تار مو از دست می‌دهد.
سعی کنید موهای خود را بیشتر از دوبار در هفته نشویید. بعد از حمام نیز می‌توانید از محصولات تقویتی و نرم‌کننده مو استفاده کنید. این محصولات را روی محل نصب اکستنشن به کار نبرید.
نکته3-برای حفظ دوام اکستنشن از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن‌شده استفاده کنید
 اگر موهایتان گره خورده است، شانه کردن را از پایین به بالا شروع کنید. سعی کنید روزی یک بار بیشتر موهایتان را شانه نکنید تا موهای تضعیف‌شده دیرتر بریزند.

نکته4-حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید
بهتر است اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند؛ در غیراین صورت می‌توانید از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید. اول از همه قسمت‌های اکستنشن‌شده را خشک کنید. سشوار را رو به پایین بگیرید و خیلی ملایم با استفاده از انگشت‌هایتان موها را از هم جدا کنید. سپس به آرامی آنها را شانه کنید.

نکته5-زمان استفاده از اکستنشن مو نهایت 3ماه باشد
فشار زیادی که اکستنشن روی تنه و ریشه موهای طبیعی فرد وارد می‌سازد در درازمدت می‌تواند موها را خشن و جنس آن را خراب کند و باعث از بین رفتن شادابی مو و ریزش آن شود. شاید ابتدا موها دچار ریزش نشوند اما به‌تدریج با طولانی شدن مدت اکستنشن، ریزش مو نیز بیشتر خواهد شد؛ 

نکته6-ترمیم موهای اکتستنش شده هر ماه یکبار

نکته7-اگر می‌خواهید به مسافرت طولانی‌مدت بروید، قبل از آن یک بار به آرایشگر خود مراجعه کنید تا از وضعیت اکستنشن‌ها مطم-ئن شوید

مقاله مرتبط:اکستنشن مژه چیست

  • شیما مدیر

اکستنش مو

اکستنش چیست

نظرات (۱)

  • سنگ مصنوعی
  • سلام
    مطالب خوبی ارائه دادید بهره بردیم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشیم ممنونم ازتون دوست عزیز
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی