سالن زیبایی

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

سالن زیبایی

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

در این وبلاگ به جدیدترین روش ها و ابزارها در سالن های زیبایی زنان می پردازیم.با تشکر شیما

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱- برای داشتن موهای سالم، ماهی و مغزهای روغنی را حتماً بخورید.


۲- با آب ولرم از درخشندگی موهای خود محافظت کنید.


۳- با پروتئین موخوره را درمان کنید.


۴- مو قرمزها، موهای پرپشت‌تری دارند.

پرپشت و کم‌پشت بودن موها ارتباط بسیار قوی با ژنتیک افراد دارد. ولی نحوه رفتار با موها نیز اهمیت زیادی دارد، برای مثال افرادی که موهای قرمزی دارند، معمولاً موهای پرپشت‌تری دارند. درحالی‌که افرادی که موهای بلوند دارند، موهایشان معمولاً نازک‌تر است.

اما نحوه خشک‌کردن هم در حجم موها مؤثر است؛ مثلاً در صورت استفاده از دستگاه‌های خشک‌کننده مثل سشوار، بهتر است ابتدا نوک موها را خشک‌کنید. از هوای خیلی گرم سشوار برای خشک‌کردن موها استفاده نکنید و وقتی موها به حالت نیمه‌خشک رسید، سشوار را خاموش‌کنید.

۵- شوره سر را با روغن‌ها بدتر نکنید.

۶- از خشک‌کن‌های قوی چشم‌پوشی کنید.

۷- برای کاهش ریزش مو، موهایتان را کمتر شانه بزنید.

  • شیما مدیر

مو خوره چیست و چطوری میشه درمانش کرد

موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می‌شود که لایه و سطح محافظ مو در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین رفته و معمولاً انتهای موها دوشاخه می‌شود.  موخوره را می‌توان بیشتر در خانم‌هایی که به آرایش مداوم موها و استفاده از سشوار، اتو، مواد اکسیدان و رنگ موهای گوناگون می‌پردازند مشاهده کرد. به صورت خلاصه ایجاد شکاف طولی در مسیر موها و یا چند شاخه شدن انتهای آزاد مو، موخوره نامیده می‌شود. این عارضه ناشی از تجمع آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو است که به تخریب تار موها منجر می‌شود و شایع‌ترین مشکل قابل دیدن از میان صدمات فیزیکی و شیمیایی به ساقه مو است.

موخوره از راه برس زدن‌های خشن و ممتد موها نیز به وجود می‌آید. استفاده بیش از حد از سشوار، بیگودی و… منجر به خشکی بیش از حد موها می‌شود، همچنین نور آفتاب، سایش و مالش مداوم موها و تماس زیاد با گرد و غبار عواملی هستند که به ایجاد موخوره می‌انجامند. گفتنی است این عارضه را می‌توان در موهایی که عمر آنها طولانی شده مشاهده کرد. (موهای بسیار بلند بدون رسیدگی و رطوبت رسانی)

موخوره در افرادی که از خشکی و شکنندگی مو شکایت دارند نیز دیده می‌شود. گاهی در طول این موها گره‌های برجسته‌ای ظاهر می‌شود این مسئله در اثر ضربه‌های مکانیکی متعددی است که در حین برس زدن‌های شدید به ساقه مو وارد می‌آید.

تحقیقات نشان می‌دهد: آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن موها یا همان موخوره می‌شود.

آرایشگاه زنانه در جنت آباد

برس زدن بیش از حد موها از مهمترین عوامل ایجاد آسیب‌های مکانیکی بر موها و مهمترین عامل وجود موخوره است. درعین حال، استفاده از رنگ موهای شیمیایی و گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی، استفاده از حالت‌دهنده‌ها، کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهای نامرغوب موجب ایجاد موخوره می‌شوند.

بلند نگه داشتن بیش از حد موها نباید پائین‌تر از گودی کمر باشد. استفاده از محصولات تغذیه‌کننده، ترمیم‌کننده در شست و شوی موها و حفظ رطوبت آنها و یک بار برس زدن ملایم در طول روز می‌تواند مانع از ایجاد موخوره شود.

موخوره بیشتر به پیشگیری نیاز دارد تا درمان

چون بخش مرده مو دچار این عارضه می‌شود و در این ناحیه قدرت‌ترمیم وجود ندارد. بهترین روش، چیدن قسمت آسیب دیده مو است. به علاوه استفاده از محصولات ترمیم‌کننده و تغذیه‌کننده برای شست و شوی موهای خشک و نیز استفاده از محافظ حرارتی و مرطوب کننده‌های عمقی بر روی تار موها بعد از حمام بسیار مؤثر است.

موخوره بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می‌آید و به خاطر خشکی بیش از حد و با شدت برس کشیدن بر موها ایجاد می‌شود. وقتی که سطح محافظ مو از بین می‌رود امکان جایگزینی آن دیگر میسر نیست. به‌طور نمونه مو ۲ یا ۳ شاخه می‌شود و ممکن است به همان بلندی بماند یا ۲ تا ۳ سانتی متر طول داشته باشد. بهترین راه مبارزه با موخوره قیچی کردن قسمت‌های آسیب دیده فیبرهای مویی است.

راه‌های پیشگیری از موخوره
ـ برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو می‌شوند و موخوره ایجاد می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود از برس ها و شانه‌های از جنس طبیعی (چوب و …) استفاده کنید، در ضمن از برس زدن‌های خشن و ممتد خودداری کنید.
ـ استفاده از گیره و سنجاق‌سر و کش های محکم چون باعث کشیدن موها می‌شوند در ایجاد موخوره مؤثر بوده و در انتخاب آنها باید دقت کرد.
- سشوار و اتوی حالت‌دهنده مو، چون چربی طبیعی مو را از بین می‌برند، سبب موخوره می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید از آنها کمتر استفاده کنید
ـ از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آن می‌شود.
ـ موی خود را زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار ندهید و یا از محافظ استفاده کنید. محصولی مثل فیتوپلاژ
ـ ترکیبات حاوی الکل نیز سبب خشکی و موخوره می‌شوند.
ـ کم آبی از دیگر علت‌های ایجاد موخوره است، بنابراین آب فراوان بنوشید.
ـ بهترین راه برای پیشگیری از موخوره این است که هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید.
ـ هنگام شستشوی موها، از آب خیلی داغ استفاده نکنید.
ـ از شامپو، نرم‌کننده و ماسک‌های تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده موهای ضعیف شده و آسیب‌دیده استفاده کنید. فیتو محصولاتی برای تغذیه و ترمیم آسیب‌های مو به نام فیتوکراتین و فیتوکراتین اکستریم تولید می‌کند که می‌تواند برای پیشگیری و درمان آسیب‌های مو بسیار موثر باشد. قبل از سشوار یا اتو از اسپری فیتوکراتین استفاده کنید که ضمن محافظت از موها در برابر حرارت، با استفاده از حرارت کراتین گیاهی آن فعال‌شده به عمق تار مو نفوذ کرده و ساختار داخلی موها را بازسازی و تقویت کند. برای ترمیم موخوره و انتهای دوشاخه موها می‌توانید روزانه به‌دفعات دلخواه، کمی از سرم فیتوکراتین روی تارها و نوک مو استفاده کنید.

منبع


  • شیما مدیر

اکستشن مو یا همان اضافه کردن مو چیست؟

خیلی عامیانه بخواهیم اکستنشن را تعریف کنیم، افزایش طول و حجم مو را اصطلاحا  اکستنشن مو می گویند.

اکستنشن مو بیش از 35 سال است که وجود دارد،اما حدود 7 سال می باشد که دیگه خیلی بیشتر همگانی شده و همه به عنوان یک روش خوب برای افزایش حجم مو و پرپشت کردن موهای نازک خود انتخاب می کنند.

شاید شما هم از آن دسته از خانم‌هایی باشید که موهای کم‌پشتی دارند و یا موهای خود را کوتاه کرد‌ه‌اند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی پشیمان شده‌اند. در این مواقع، تنها راه داشتن موهای پرپشت، بلند و زیبا، اضافه‌کردن مو به موهای طبیعی و یا همان اکستنشن مو است.

مو استفاده شده در اکستشن مو به دو صورت موی طبیعی انسان،موی مصنوعی تقسیم می شود که در ادامه در موردش صحبت می کنیم.

اکستنشن مو با استفاده از موی طبیعی
موی طبیعی گرانتر هستند اما با این حال متقاضی بیشتری دارد،چون پس از استفاده از آنها متوجه خواهید شد پول بیشتر بدی آش بهتری دستگیرت میشه،موی زیباتر و بهتری استفاده شده که هر کس تیک رضایت رو میزنه.
موی طبیعی را می توان همانند موی خودتان رنگ،هایلات و یا هر بلایی دیگه خواستید سرش بیارید.موی طبیعی استفاده شده اگر جنس خوب و مناسبس داشته باشد وقتی که با موهای خودتان مخلوط بشود به هیچ عنوان قابل تشخیص نمی باشد.

اکستشن مو با استفاده از موی مصنوعی
این جنس مو همانطور که از نامش مشخص می باشد،مصنوعی می باشد یعنی از پلاستیک می باشد که اصلا پیشنهاد نمیشه اما خوب می تواند به عنوان یک گزینه مطرح باشد.

اکستنشن مو می تواند موها را پرتر و سالم تر نشان دهد و حتی برای بعضی افراد دچار ریزش مو و افراد دارای موی نازک یک جایگزین محسوب می شود.
  • شیما مدیر

آسیب رساندن اکستنشن مژه به مژه های طبیعی

خیلی ها از شنیدن کلمه ی اکستنشن مژه، مو بر بدنشان راست می شود که مگر مژه را هم اکستنشن می کنند؟

اکستنشن مژه یا همون گذاردن مژه ی مصنوعی، از ترفندهای زیبایی خیلی از خانم هاست که تازگی ها زیاد شده است، با خواندن مقاله ی زیر اطلاعاتتان را بالا ببرید. آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟ شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رساند اما این فقط در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود. در واقع، اگر این کار به درستی صورت گیرد، هیچ آسیبی برای مژه هایتان نخواهد داشت. به تنها چیزی که باید بدان توجه کنید آلرژی است که ممکن است به چسب آن داشته باشید. بنابراین اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگرتان را در جریان بگذارید. یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.

پیشنهاد ما به شما برای اکتنشن مژه سالن زیبایی حدیث در جنت آباد می باشد

انواع مژه مصنوعی 


مژه های مصنوعی انواع و اندازه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال اندازه آنها از 6 میلی متر آغاز و تا 17 میلی متر تنوع دارد. شما باید با توجه به طول و ضخامت مژه هایتان آنچه مناسب شما است را انتخاب کنید. یک آرایشگر حرفه ای می تواند بهترین مدلی را که مناسب تان است، به شما پیشنهاد دهد. اگر می خواهید از سلامت مژه هایتان مطمئن شوید، بهتر است ابتدا از اکستنشن های کوچک تر و کمتری استفاده کنید و سپس به تدریج مژه های بیشتری به آنها بیافزایید، به خصوص اگر مژه های طبیعی کوتاه و نازکی دارید.

نکاتی در مورد چسب مژه مصنوعی

  • هترین چسب ها برای استفاده از مژه مصنوعی استفاده از چسب های جراحی است که در داروخانه ها موجود است. مثل چسب های مشکی و چسب های سفید که در ابتدا سفید و به تدریج بی رنگ و شفاف می شوند.
  • سعی کنید چسب را با تیوپ آن به مژه نزنید بلکه با یک خلال دندان و مشابه آن چسب را روی نوار داخلی مژه بزنید.
  • چسب مژه را می توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا 24 ساعت صبر کرد اگر واکنشی ایجاد نشد می توان از آن چسب استفاده کرد.
  • همیشه چسب را داخل یک ظرف مخصوص بریزید و در آن را محکم ببندید، بعد مژه را به چسب آغشته کنید.

خطرات مژه مصنوعی

  • آسیب دیدن مژه های طبیعی برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی نمی دهد و در نتیجه مژه های فرد به مرور زمان کم می شود.
  • التهاب و عفونت چشم مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود. مالیدن ریمل چشم روی مژه ، ریمل هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.
  • تاری دید یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می شود که فرد استفاده کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست. در پایان باید گفت درست است که در فیلم ها و کارتن ها خانم هایی با مژه های بلند زیباترین ها هستند اما، هیچ زیبایی ارزش سلامتی شما را ندارد، به همین راحتی سلامتی و زیبایی طبیعیتان را به خطر نیندازید. اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟

منبع تبیان

  • شیما مدیر

انواع مدل شینیون بسته جدید و شیک برای عروسی

در ادامه قصد داریم جدیدترین مدل های شینیون را به به صورت تصویری نمایش بدیم

شنیون1

1

شینیون


  • شیما مدیر